شما اینجا هستید

در پی سؤال تعدادی از مخاطبان به اطلاع می رساند، اگر فرد یا گروهی قصد دارند نمایش های گروه مسلم را به روی صحنه ببرند، از ایشان درخواست می شود قبل از هرگونه برنامه ریزی و تمرین، نسبت به اجرای نمایش از گروه کسب اجازه کنند. تهیه یکی از محصولات گروه و پیاده کردن متن آن، مجوز شرعی و اخلاقی برای اجرای مجدد آن نمایش نمی باشد.

آغاز رزرو نوانمایش «صورت های تاریک»

ارسال شده توسط MoslemGroup در 29 ژانویه, 2019 - 10:02

السلام علیک یا مولاتنا یا فاطمة الزهراء

نوانمایش «صورت های تاریک» به مناسبت ایام فاطمیه از تاریخ 16 لغایت 20 بهمن ماه در پردیس تئاتر تهران به روی صحنه می رود.

اجرای اول: سه شنبه 16 بهمن، ساعت حضور: 19:00
اجرای دوم: چهارشنبه 17 بهمن، ساعت حضور: 19:00
اجرای سوم: پنج شنبه 18 بهمن، ساعت حضور: 16:00
اجرای چهارم: پنج شنبه 18 بهمن، ساعت حضور: 19:00
اجرای پنجم: جمعه 19 بهمن، ساعت حضور: 16:00
اجرای ششم: جمعه 19 بهمن، ساعت حضور: 19:00
اجرای هفتم: شنبه 20 بهمن، ساعت حضور: 16:00
اجرای هشتم: شنبه 20 بهمن، ساعت حضور: 19:00

منتظر دیدارتان هستیم.

اطلاعات بیشتر در کانال گروه مسلم به نشانی t.me/moslemgroup

رزرو رایگان از طریق ربات تلگرامی به نشانی t.me/moslemgroupbot قابل انجام است.

محل پردیس تئاتر تهران:

+1
+191
-1

دیدگاه‌ها

بسمه تعالی

نمایش های مفهومی و هنری که مضمونی را با پیچیدگی و تکلف و نمادسازی بیان می کند شاید هنرمندانه تر باشد اما فقط قشر خاصی از مخاطبین می توانند عمق آن را بفهمند و عوام مردم از فهم اکثر آن بی بهره اند همانند شعری که برای بیان مقصودش انواع کنایات و صنایع دقیق ادبی را بکار بسته در مقابل شعری که همان مضمون را به بیان نظم اما ساده و شیوا و دور از تکلف می رساند.

نمایش "صورت های تاریک" را کسی می توانست بفهمد که به اخبار روز جهان، تاریخ اسلام و روایات اهل بیت علیهم السلام پیرامون منافقین، نحوه بیان هنری در تئاتر تسلط داشته باشد و البته چنین مخاطبی حظ وافری خواهد برد.
حال بین دو راهی راضی نگه داشتن مخاطب خاص و بهره بردن عوام مردم و بخصوص سنین پایین تر و مردمانی با سطح اطلاعات دینی کمتر از نمایش به نظر می رسد در موضوع مهمی همچون تبری _که در عرصه هنر همچون کبریت احمر است_ دومی ترجیح داشته باشد؛ اگر ۱۰ نمایش قوی با این موضوع و بدین قوت وجود داشت می گفتیم یکی از ۱۰تا خوب است برای مخاطب خاص باشد، اما حال که عرصه خالیست به نظر می رسد آموختن عوام در عین راضی نگه داشتن خواص بهترین راه است.

گروه مسلم با نمایش های پیشین خود این غرض را به نحو احسن ادا کرد اما دو نمایش "نقصد" و "صورت های تاریک" نشان داد گویا رویه بیان و مخاطب نمایش های مسلم از توده مردم به سوی مخاطب خاص در حال تغییر است و این جدا کردن عده ی زیادی از مخاطبین هرچند به قیمت خشنودی خواص، در این وانفسای هنر آیینی اتفاق مبارکی نیست.

در اجرایی که من به تماشا نشستم بیش از نیمی از سالن را کودکان سنین راهنمایی و آغاز دبیرستان تشکیل می دادند که با شور و شوق و حتی برخی با خوراکی(!!) آمده بودند اما در پایان نمایش برایشان صورت های گیج و حیرت زده از تماشای صحنه هایی که معنا و ربط آنان را درک نکرده بودند باقی مانده بود! به راستی چند درصد مردم ما خاشقچی را می شناسند که یک سوم فهم حلقات مفقوده نمایش به شناخت او و نحوه قتلش گره بخورد؟!

در سالیانی که گروه مسلم را شناختم، آنان را سرشار از اخلاص و ذوق و سر از پا نشناختن برای نوکری اهل بیت علیهم السلام یافتم و اگر نکته ای را گفتم بنای زیر سوال بردن زحمات آنان را نداشتم و آن نکته را به عنوان کسی که مأنوس با عرصه تبلیغ بوده و اندک ذوق هنری دارد و فقط از جنبه نحوه بیان و نه محتوا و کارگردانی و بازی و دکور و... نگریسته، تنها به قصد دلسوزی و خیرخواهی گفتم.
خداوند ان شاءالله بیش از پیش شما را در مسیر خدمتگزاری آل الله علیهم السلام موفق بدارد و لبخند امام زمان علیه السلام و عجل الله فرجه را روزی تان گرداند.

+1
-16
-1

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سؤال امنیتی
لطفاً پاسخ سؤال فوق را فقط با حروف فارسی بنویسید.